louis vuitton 財布 ヴィトン キーケース ヴィトン キーケース コピー ヴィトン キーケース メンズ ヴィトン キーケース レディース ヴィトン キーケース 赤 ヴィトン キーケース 中古 ヴィトン コピー ヴィトン コピー バッグ ヴィトン コピー 財布 ヴィトン コピー 激安 ヴィトン コピー 通販 ヴィトン ショルダーバッグ ヴィトン バッグ ヴィトン バッグ コピー ヴィトン バッグ ダミエ ヴィトン バッグ メンズ ヴィトン バッグ 激安 ヴィトン バッグ 人気 ヴィトン バッグ 新作 ヴィトン バッグ 中古 ヴィトン メンズ ヴィトン メンズ キーケース ヴィトン メンズバッグ ヴィトン メンズ 財布 ヴィトン メンズ 財布 人気 ヴィトン メンズ 長財布 ヴィトン 財布 ヴィトン 財布 ヴェルニ ヴィトン 財布 コピー ヴィトン 財布 ダミエ ヴィトン 財布 メンズ ヴィトン 財布 メンズ ダミエ ヴィトン 財布 メンズ 長財布 ヴィトン 財布 メンズ 二つ折り ヴィトン 財布 メンズ 激安 ヴィトン 財布 メンズ 人気 ヴィトン 財布 メンズ 新作 ヴィトン 財布 メンズ 中古 ヴィトン 財布 レディース ヴィトン 財布 レディース 二つ折り ヴィトン 財布 レディース 人気 ヴィトン 財布 レディース 新作 ヴィトン 財布 激安 ヴィトン 財布 人気 ヴィトン 財布 新作 ヴィトン 財布 新作 2014 ヴィトン 財布 新作 ダミエ ヴィトン 財布 中古 ヴィトン長財布 ヴィトン 長財布 ヴィトン 長財布 ヴェルニ ヴィトン 長財布 エピ ヴィトン 長財布 コピー ヴィトン 長財布 タイガ ヴィトン 長財布 メンズ ヴィトン 長財布 レディース ヴィトン 長財布 黒 ヴィトン 長財布 激安 ヴィトン 長財布 人気 ヴィトン 激安 ヴィトン 激安 キーケース ヴィトン 激安 バッグ ヴィトン 激安 財布 ヴィトン 激安通販 ルイヴィトン ルイヴィトン 2014 ルイヴィトン 2014 バッグ ルイヴィトン 2014 財布 ルイヴィトン 2014春夏 ルイヴィトン 2014 新作 ルイヴィトンアウトレット ルイヴィトン アウトレット ルイヴィトン アウトレット バッグ ルイヴィトン アウトレット 本物 ルイヴィトン アウトレット 財布 ルイヴィトン アウトレット店 ルイヴィトン アウトレット 通販 ルイヴィトン カタログ ルイヴィトン キーケース ルイヴィトン キーケース ヴェルニ ルイヴィトン キーケース エピ ルイヴィトン キーケース ダミエ ルイヴィトン キーケース メンズ ルイヴィトン キーケース レディース ルイヴィトン キーケース 新作 ルイヴィトン キーケース 値段 ルイヴィトン コピー ルイヴィトン コピー バッグ ルイヴィトン コピー 財布 ルイヴィトン コピー 通販 ルイヴィトン タイガ ルイヴィトン タイガ キーケース ルイヴィトン タイガ バッグ ルイヴィトン タイガ 長財布 ルイヴィトン タイガ 名刺入れ ルイヴィトン タイガ 小銭入れ ルイヴィトン ダミエ ルイヴィトン トート ルイヴィトン トートバッグ ルイヴィトン トートバッグ ダミエ ルイヴィトン トートバッグ メンズ ルイヴィトン トートバッグ 激安 ルイヴィトン トートバッグ 人気 ルイヴィトン トートバッグ 新作 ルイヴィトン トート 新作 ルイヴィトン トート 中古 ルイヴィトンバッグ ルイヴィトン バッグ ルイヴィトン バッグ コピー ルイヴィトン バッグ ダミエ ルイヴィトン バッグ メンズ ルイヴィトン バッグ モノグラム ルイヴィトン バッグ ランキング ルイヴィトン バッグ 激安 ルイヴィトン バッグ 人気 ルイヴィトン バッグ 新作 ルイヴィトン バッグ 新作 2014 ルイヴィトン バッグ 中古 ルイヴィトン ポーチ ルイヴィトン ポーチ コピー ルイヴィトン ポーチ ダミエ ルイヴィトン ポーチ メンズ ルイヴィトン ポーチ 激安 ルイヴィトン ポーチ 新作 ルイヴィトン ポーチ 中古 ルイヴィトン メンズ ルイヴィトン メンズ ショルダーバッグ ルイヴィトン メンズバッグ ルイヴィトン メンズ 財布 ルイヴィトン メンズ 長財布 ルイヴィトン レディース ルイヴィトン レディース バッグ ルイヴィトン レディース財布 ルイヴィトン財布 ルイヴィトン 財布 ルイヴィトン 財布 エピ ルイヴィトン 財布 コピー ルイヴィトン 財布 ダミエ ルイヴィトン 財布 メンズ ルイヴィトン 財布 メンズ ダミエ ルイヴィトン 財布 メンズ 二つ折り ルイヴィトン 財布 メンズ 人気 ルイヴィトン 財布 レディース ルイヴィトン 財布 レディース 人気 ルイヴィトン 財布 激安 ルイヴィトン 財布 人気 ルイヴィトン 財布 新作 ルイヴィトン 財布 新作 2014 ルイヴィトン 財布 新作 メンズ ルイヴィトン 財布 新作 レディース ルイヴィトン 財布 値段 ルイヴィトン長財布 ルイヴィトン 長財布 ルイヴィトン 長財布 エピ ルイヴィトン 長財布 コピー ルイヴィトン 長財布 タイガ ルイヴィトン 長財布 ダミエ ルイヴィトン 長財布 メンズ ルイヴィトン 長財布 メンズ 激安 ルイヴィトン 長財布 メンズ 新作 ルイヴィトン 長財布 レディース ルイヴィトン 長財布 激安 ルイヴィトン 長財布 新作 ルイヴィトン 長財布 新作 メンズ ルイヴィトン 長財布 中古 ルイヴィトン店舗 ルイヴィトン 店舗 ルイヴィトン 激安 ルイヴィトン 人気 ルイヴィトン 人気 バッグ ルイヴィトン 人気バッグ ランキング ルイヴィトン通販 ルイヴィトン 通販 ルイヴィトン 通販 アウトレット ルイヴィトン 通販 本物 ルイヴィトン 通販 激安 ルイヴィトン 新作 ルイヴィトン 新作 2014 ルイヴィトン 新作 2014 財布 ルイヴィトン 新作 キーケース ルイヴィトン 新作 ショルダー ルイヴィトン 新作 ダミエ ルイヴィトン 新作 バッグ ルイヴィトン 新作 財布 2014
עקבו אחרינו:
Facebook Facebook
חפש באתר:
מרכז הזמנות למערכת החינוך
השתלמות מורים
לימודי חינוך והוראה
תוכניות העשרה לתלמידים
קשב וריכוז
הרצאות למוסדות חינוך
אביזרי בטיחות בבית הספר
עיצוב מרחבי למידה
טיפול רגשי - תלמידים ונוער
ספרי לימוד
עזרי למידה
מחשבים ותוכנות לבתי ספר
אטרקציות חינוכיות בדרום
אטרקציות חינוכיות במרכז
אטרקציות חינוכיות בצפון
מוזיאונים חינוכיים
טיולים לבתי ספר
מדע וטבע - העשרה ומחקר
אימון אישי לתלמידים ונוער
מרכז מבקרים חינוכי
רפואה משלימה
טיפול בעזרת בעלי חיי
למידה מתוקשבת
אומנויות הבמה - הצגות חינוכיות
עזרה ראשונה - הדרכות וציוד
ארגונים, אגודות ומכונים
בתי"ס לאומנויות הבמה
 
 
חדש באתר
אין חדשות
 
 
 
 
 

ליקויי למידה

גוונים - מרכז חינוכי טיפולי להורים וילדים

האבחון הדידקטי והפסיכודידקטי

 

מטרת האבחון הדידקטי הנה לאפיין, לאתר ולמפות את ההצלחות והכישלונות בלמידה בתחומי מיומנויות יסוד (כגון: קריאה, כתיבה, הבעה בכתב ובעל-פה, מתמטיקה ושפה זרה) ואת האמצעים העומדים בבסיס הלמידה של מיומנויות אלה לצורך תכנון, טיפול ותמיכה.

לכן בד"כ יעשה לילדים מכיתה ב ואילך (לילדים קטנים יותר בדיקת המנגנונים נעשית על ידי מרפאה בעיסוק).

ליקויי למידה הנו מונח כללי המתייחס לקבוצת הפרעות המתבטאות בקשיים בולטים, ברכישת הקשבה, דיבור, קריאה, כתיבה ויכולות מתמטיות  והשימוש בהן. הפרעות אלו הן פנימיות ומניחים שהן נובעות מהפרעה נוירולוגית מרכזית היכולה להתגלות לאורך מעגל החיים.

ילד או בוגר מאובחן כלקוי למידה כאשר הישגיו במבחנים סטנדרטיים כקריאה, חשבון או הבעה בכתב נמוכים במידה משמעותית מהמצופה על פי גילו, רמת השכלתו ורמת המשכל שלו (I.Q). לפיכך תלמידים עם ליקויי למידה יוגדרו ככאלה כאשר יתקיימו שני התנאים הבאים:


א.
פער בין הישגים בלימודיים לבין ההישגים המצופים  על פי גיל .


ב.
פער בין ההישגים הלימודיים לבין הכישורים האינטלקטואלים כפי שנמצאו במבחני משכל (
I.Q). התחומים העלולים להיפגע מלבד התחום הלימודי הוא התחום המוטורי, התאום התפיסתי – תנועתי והתחום ההתנהגותי – רגשי.

 

כיצד תבחין שיש צורך באבחון דידקטי?

א. בתחום ההתפתחות –
*
ליקויים בתחום השפה – מילות יחס, רצף שפתי.                 
* ליקויים בקשב וריכוז.                                                  
* ליקויים בהתמצאות במרחב ואומדן של מרחקים וזמן.
* ליקויים שונים בזיכרון לטווח קצר וטווח ארוך.        
* ליקויים בחשיבה כמו העדר יכולת ארגונית, דרכי למידה (אסטרטגיות למידה) וחוסר יכולת לשנות גישה ולעבור מעניין לעניין.

ב. בתחום ההתנהגותי -
חוסר שקט, תנועתיות יתר, אמפולסיביות, הסח הדעת, תגובתיות מוגזמת לגירויים, קושי לציית לחוקים וכללים, גישה פסיבית ללמידה (העדר מוטיבציה) וקושי בארגון ובתכנון.

 

ג. בתחום המיומנויות הנרכשות -                          
*
קושי בקריאה, דיוק בקריאה והפקת מידע ומשמעו מחומר כתוב.
* ליקויים ביכולת הכתיבה – כתב לא קריא, בעיה בגודל, בכיוון ובמקום של האותיות, בעיות בשטף הכתיבה וקשיים בארגון הדף.שגיאות  כתיב, השמטה וסיכול של אותיות.
* קושי בהבעה של ידע ורעיונות באמצעות הכתיבה.

ד. מתמטיקה - 
ליקוי ביכולת להבין את המשמעות הסדרתית והכמותית של המספר, ליקויים בחישובים חשבונאים ופתרון בעיות מילוליות.

ה. בתחום ההסתגלות הרגשית והחברתית -                       
* תגובות רגשיות לקושי וכשלון חוזרים.                                                
* קושי בתקשורת בין אישית בין ילדים, נוקשות וחוסר יכולת להסתגל למצבים חדשים. קושי בהבחנה בין עיקר לטפל ודחיית סיפוקים.

 

חשוב לציין כי לא כל הקשיים מופיעים תמיד יחד. הם מופיעים בתחומים שונים בדרגות חומרה שונות – התלמיד מצליח בתחומים מסוימים ומתקשה בתחומים אחרים.

הפערים בתפקודים השונים הם מקור לבלבול ולתסכול, על כן חשוב מאוד לפנות לגוף מקצועי, להציג את הבעיה או החשד לבעיה ולערוך אבחון דידקטי במידת הצורך.

 

מהו האבחון הפסיכודידקטי

אבחון משולב, פסיכולוגי ודידקטי. מטרתו לאפשר מתן סיוע לימודי במסגרת סל שילוב בביה"ס, וכן לאפשר מתן התאמות נרחבות במבחני הבגרות לתלמידים לקויי למידה. את האבחון עורכות במקביל מאבחנת דידקטית ופסיכולוגית. ההורים מקבלים דו"ח ובו אינטגרציה של המימצאים, המתיחסים אל היכולות והקשיים של התלמיד. הוא מכיל את ההמלצות לפי הצורך ולפי התוצאות של האבחונים.

היתרון בעריכת האבחון הפסיכודידקטי על יד מאבחנת ופסיכולוג (ישנם מקומות שפסיכולוג עורך את הכל גם את החלק הדידקטי)

1. נתחיל בדידקטי שעלותו נמוכה יותר – 900 למושלם, 950 סטודנטים, 1150 השאר


2.
במידה ויש צורך בהשלמה פסיכולוגית ההורים ישלימו את הסכום ל- 1950 ש"ח (כלאמר במקום לשלם מראש סכום גבוה)

3. בד"כ לאבחון ילד יופנה בגלל קושי בבה"ס, זה ברור שיש קושי רגשי הילד חווה כישלונות. נתחיל בחלק הדידקטי שקודם כל יתן מענה לקושי המיידי הלימודי, באופן טבעי ברגע שנעזור עם החלק הלימודי  הילד יתחזק וברוב המקרים יצליח להתמודד גם עם התסכול הרגשי. במידה ונראה שהחלק הרגשי צריך התיחסות מיוחדת תמיד ניתן לבצע את ההשלמנה ובכל נקודת זמן ההורה ישלים את הסכום ולא ישלם שוב מחיר מלא.


4.
סטודנטים – זה רק אבחון דידקטי.


5.
תלמידי בי"ס יסודי  יצטרכו פסיכודידקטי רק בשביל סל שילוב ובכל מקרה זה נכון לפצל.


6.
חטיבות ביניים ותיכונים בד"כ יצטרכו פסיכודידקטי.

 

יש להסביר להורים שאנחנו כאן בשבילם ולכן בעצם יתחילו עם הדידקטי ואנו מלווים אותם מול בה"ס, משרד החינוך, או כל גורם אחר ולכן זה נכון לחלק זאת לשני מאבחנים שונים.

 

 

גלריית תמונות


הצג טלפון
כתובת האתר:
 
כניסת משתמש
E-Mail שם משתמש    
סיסמא    
זכור אותי במחשב זה
 
לשרותך באתר:
29546 אנשי חינוך
1829 מאמרים
 
מקצועות או חומרים
מקצועות