עקבו אחרינו:
Facebook Facebook
חפש באתר:
מרכז הזמנות למערכת החינוך
השתלמות מורים
לימודי חינוך והוראה
תוכניות העשרה לתלמידים
קשב וריכוז
הרצאות למוסדות חינוך
אביזרי בטיחות בבית הספר
עיצוב מרחבי למידה
טיפול רגשי - תלמידים ונוער
ספרי לימוד
עזרי למידה
מחשבים ותוכנות לבתי ספר
אטרקציות חינוכיות בדרום
אטרקציות חינוכיות במרכז
אטרקציות חינוכיות בצפון
מוזיאונים חינוכיים
טיולים לבתי ספר
מדע וטבע - העשרה ומחקר
אימון אישי לתלמידים ונוער
מרכז מבקרים חינוכי
רפואה משלימה
טיפול בעזרת בעלי חיי
למידה מתוקשבת
אומנויות הבמה - הצגות חינוכיות
עזרה ראשונה - הדרכות וציוד
ארגונים, אגודות ומכונים
בתי"ס לאומנויות הבמה
 
 
חדש באתר
אין חדשות
 
 
 
 
 

חינו?

חפ?מאמר:
חד?באתר
 
מאמרים אחרוני?/td>
טיפים להשלמת בגרויות לפני לימודים - מא? איתי ירושלמי
קטגורי? העשרה חינוכית
טיפים להשלמת בגרויות לפני לימודים לא מעט (בלשון המעטה...) תלמידים שרוצים להתקבל ללימודים בחוגים מסוימים נוכחים לדעת, לצערם ולאכזבתם, כי על מנת להגביר את סיכוייהם להתקבל הם צריכים, כתנאי הכרחי, לשפר את ציוני הבגרות שלהם, קל וחומר מי שנדרשים להשלים בגרות במקצועות מסוימים. השלמת בגרויות לפני לימודים עלולה להיות תהליך ארוך ומורכב, לכן חשוב לבחון בעיון ובקפידה כיצד והיכן ניתן להשלים בגרויות במהירות הגדולה ביותר ועם סיכויי הצלחה רבים ביותר. היות שאתם נמדדים על פי הציונים שלכם, חשוב ומומלץ ללמוד להשלמת בגרויות במוסד לימודי המכין אתכם באופן יסודי, ייחודי וייעודי למטרה הנכספת- ציון גבוה בבחינת הבגרות.  טיפים שעשויים לסייע לכם להשלים בגרויות לפני לימודים:       1.            רצוי ומומלץ ללמוד במסגרת קורסי הכנה מסודרים, אשר הלימוד בהם מובנה ושיטתי, מתבצע על ידי מורים מאומנים ומיומנים בהכנת תלמידים לבחינות בגרות.       2.            על כדאיות הלימוד במסגרת קורסים המועברים במוסדות אלה  כגון – בראש ובראשונה- יואל גבע ובמוסדות נוספים בהם לחמן, קידום ,  High Q ואחרים, עשויה להעיד עובדה פשוטה: חומרי הלימוד מעודכנים לבחינה הקרובה שבה אתם עתידים להיבחן.       3.            המסגרת מאפשרת לכם תרגולים, תגבורים, התאמת תכנית לימודים אישית,  סימולציות ומרתונים המתבצעים באופן מוגבר לקראת הבחינה. במסגרת זו אתם מתנסים במתכונת הבחינה, לרבות ביצועה בתנאים של לחץ זמן.       4.            יועצי המוסדות עשויים לספק לכם מידע שלא יסולא בפז, כגון: איזה ציונים עליכם לשפר כדי להתקבל בחוגים מסוימים, העדפת בגרות על מכינה (או, אולי, ההיפך),  האם עדיפים לכם לימודים במכללה או באוניברסיטה, האיזה מקצועות עדיף להיבחן  בקיץ ובאיזה – בחורף, כיצד למקסם את התוצאות, מה האופציות לאחר כישלון בבחינה ועוד.       5.            רצוי ומומלץ להתחיל ללמוד זמן מספיק לפני הבחינה.       6.            התכוננו היטב לכל נושא שאמור להופיע בבחינה. אל תשאירו דבר ליד המקרה.       7.            היות שהלימודים מאומצים ותובעניים (ודאי מעייפים ואולי אף מעצבנים), קבעו לעצמכם את השעות שבהם אתם ערניים ללימודים.       8.            תכנון מבעוד מועד עשוי לסייע לכם לייחד זמן חיוני ללימודים. על תניחו לרעשי רקע להסיט אתכם מדרככם ולשנות את התכנית.הימנעו מכניעה לפיתויים זוללי זמן כגון אינטרנט, אי מיילים, פייסבוק, טלפון סלולארי ועוד. עת לכל דבר.       9.            למדו, אמצו, הפנימו והטמיעו שיטות לרגיעה.  10.            חשבו חיובי. דמו בעיני רוחכם סיטואציה, שבה אתם מסיימים את הבחינות בציונים גבוהים מעל המשוערים. תסרטו לעצמכם את התסריט הכי אופטימי.  11.            חתרו למטרה בעקביות ובהתמדה. חשבו על חשיבותם של הלימודים לעתידכם: אתם רוכשים מקצוע. אתם בונים עתיד. בחינות הבגרות הן היסודות החיוניים לבניין שאתם עתידים לבנות.  12.            כאשר אתם שוקלים חלופות שונות ללימודי השלמת בגרות לפני לימודים – שבו עם עצמכם ותגידו לעצמכם בכנות, האם אתם מסוגלים ללמוד לבדכם לקראת בחינות הבגרות או שהעדר מסגרת לימוד מסודרת עלול להיות בעוכריכם.  13.            שבו וחשבו את העלות מול התועלת לאחר שקילת כל השיקולים בעד לימוד בקורסי הכנה לבגרות ונגדם. לא קשה להניח איזו עמודה תהיה מלאה וארוכה יותר.  14.            בהצלחה!          
כלכלה לילדים - חינוך פיננסי בגיל צעיר - מא? צוות האתר
קטגורי? העשרה חינוכית
כלכלה לילדים  ילדים צריכים ואף חייבים  להתחיל ללמוד את המשמעות של הכסף עוד מגיל צעיר. הלמידה צריכה להתחיל מרגע שהילדים לומדים לספור מספרים. ניתן להתחיל לתת לילד לספור כסף שכולל מטבעות ושטרות שהרי הספרות הן אותן הספרות, השאלה היא אילו ערכים הילד עשוי ללמוד מכל פעולה? חשוב לציין שהשיעורים לא צריכים להישאר ברמה התיאורטית אלא המעשית. אתם תתנו להם דמי כיס וכך ילמדו ערכים כמו דחיית סיפוקים לטובת קנייה של דבר בו הם מעוניינים ומחירו קצת יקר על ידי חיסכון. כדאי להסביר גם את הצד השני של המטבע והוא שחיסכון מוגזם בא על חשבון איכות חיים. שיעורים על כסף יכולים להיות מהנים עבור ילדים, הנוער ואפילו עבור חלק מהמבוגרים. לסוג לימוד זה קוראים חינוך פיננסי.   הילד מיישם את השיעור – הפתיעו אותו בבונוס!   לא יזיק להם לדעת שכשאין להם חשק ללכת לחוג, זה לא חוסך כסף, כי על החוג כבר שילמתם מראש. תנו להם דמי כיס ובמידה ואתם רואים שהם מבינים ומיישמים את השיעורים החשובים שאתם מעניקים להם ניתן לתת להם אפילו תמריץ באמצעות בונוסים. תפתיעו אותם עם צעצוע חדש, הוא ישמח וימשיך בשקידה ליישם את השיעורים החשובים שהענקתם לו. כשהילדים יגדלו וייקחו משכנתא הם ידעו מהו חיסכון. ידע זה יכול להביא אותם לבחירה מוצלחת יועץ משכנתאות.   שיעור חשוב – דחיית סיפוקים התכנים של חינוך פיננסי כוללים לא רק לימוד והבנת הכסף אלא גם את המשמעויות הנלוות והחשיבה שמאחורי כל פעולה. אחת הדוגמאות הינה קבלת החלטות. בכל פעולה בחיי היום יום אנחנו צריכים לקבל החלטות, ולפעמים יש החלטות שיכולות לקבוע את העתיד האישי והכלכלי שלנו. ניתן ללמד ילדים על המשמעויות של קבלת החלטות ושל משאבים מוגבלים וכן על הרווח אשר ניתן להפיק מדחיית סיפוקים. בעתיד כשהם ייקחו את המשכנתא יועץ משכנתא טוב יסגור להם את הפערים.   מטרת החינוך – ניהול משק בית יציב בעתיד   עבור ילדים צעירים מאוד, מתן של דמי כיס יכול לשמש גם כמכשיר ללימוד פעולות בסיסיות של חשבון. בנוסף מומלץ ללמד את הילד את הכדאיות של פעולת החיסכון, ואיפה כדאי לשמור את הכסף כך שבמקרה של פריצה הביתה לא ימצאו אותו – כך ילמדו לשמור היטב על ארנקם כשיהיו גדולים מה הם יפיקו מכל זה בעתיד? לנהל משק בית יציב בעתיד וכמובן, לבחור יועץ משכנתא טוב! 
שלב בסיסי המתחיל מגיל צעיר ובטיפול לקוי עלול להמשך - מא? פורטל קשב וריכוז
קטגורי? קשב וריכוז
שלב בסיסי המתחיל מגיל צעיר ובטיפול לקוי עלול להמשך לאורך כל החיים השלב הראשון בתהליך לאבחון קיומה של לקות הלמידה מתחיל לרוב בגיל הגן או בשנים הראשונות של בית הספר היסודי. לרוב, קיימת פנייה של המורה המחנך או של היועץ הבית ספרי, המיידע את ההורים על קיום כשל לימודי אצל ילדם, וממליץ להורים לגשת לאבחונים דידקטיים או אבחון פסיכודידקטי באמצעות גורם רפואי או דרך מערכת החינוך. בניגוד לעשורים הקודמים, קיימת כיום מודעות רבה בנושא לקויות הלמידה לסוגיהן, ואנשי חינוך והוראה מתעדכנים כל העת בתחום, החל מאיתור הלקויות וכלה בכלי טיפול והתאמות לימודיות שונות באמצעות קורסים המוכרים לצרכי גמול השתלמות.   מהו האבחון הדידקטי? קיימים סוגים רבים של אבחונים בכל הנושא של לקויות הלמידה והפרעות הקשב, ועל אף המודעות הרבה לנושא בעשור האחרון, מרבית ההורים מוצאים את עצמם מבולבלים ואובדי עצות רגע לאחר קבלת הידיעה כי קיים חשד ללקות למידה או להפרעת קשב אצל ילדם. במקרים רבים מפנה בית הספר אל מכון מוכר לאבחון לקויות למידה, אך בנסיבות אחרות מומלץ לפנות אל מכון באמצעות גורם רפואי ולוודא כי זהו מכון שהינו מוכר דרך משרד החינוך. אחד האבחונים השכיחים והמוכרים מטעם משרד החינוך הוא האבחון הדידקטי, שבמסגרתו מנסה איש מקצוע אשר הוסמך לשם כך לאתר ולסווג את לקויות הלמידה אצל הילד, במידה והן אכן קיימות.   תהליך האבחון הדידקטי האבחון הדידקטי בודק יכולות קוגניטיביות כמו עיבוד מידע, חשיבה, הבנת הנקרא, כתיבה, כישורי   קריאה, מתמטיקה ותחומים נוספים. האבחון מסייע באיתור הגורמים לכשלים לימודיים, ולהעניק לתלמיד את האפשרות למצות יכולות לימודיות באמצעות בניית תוכנית לימודית המותאמת לצרכיו. האבחון הדידקטי בוחן את מיומנויות היסוד שבכללן שטף, קצב ודיוק במיומנויות הקריאה, פענוח משמעותן של המילים בהקשר של המשפט וללא הקשר, הפקת משמעות מן הכתוב, כתב יד, כתיב, קצב כתיבה ויכולת ההבעה, תפקודים והבנה מתמטית וכדומה. בנוסף נבחנים התפקודים הקוגניטיביים אשר עומדים בבסיס הלמידה כמו תפיסה שמיעתית, חזותית ומרחבית, תפקודי זיכרון בהיבטיהם השונים, תפקודי שפה כתובה ודבורה, סגנון העבודה ותפקודים נוספים.   דרכי הטיפול בתלמידים לקויי למידה הפתרונות הנפוצים ביותר המוצעים במסגרת מערכת החינוך להתמודדות עם הקשיים שנחשפו באבחון הם ההוראה מתקנת והתאמות במבחנים. הוראה מתקנת נועדה לצמצם פערים לימודים ולהקנות לילד בו זמן גם כלים אסטרטגים שיסייעו לו להתגבר על הקשיים, ולהתמודד עם לקותו באופן יעיל יותר, עד למימוש מרבי של הפוטנציאל הטמון בו. כמו כן עשוי המאבחן הדידקטי להמליץ על התאמות במבחנים אשר נעות בין רמה 1 לרמה 2. ההתאמות השכיחות הן הגדלת שאלון הבחינה, תוספת זמן בבחינות, הקראת שאלון הבחינה, התעלמות משגיאות כתיב וכדומה.
לימודי חובה ולימודי השלמה בשנת השתלמות לעובדי ההור - מא? פורטל השתלמויות
קטגורי? גמול השתלמות
לימודי חובה ולימודי השלמה בשנת השתלמות לעובדי ההוראה פורטל השתלמויות הינו אתר המורכב ממאגר רחב של מידע עדכני על האפשרויות להשתלם. הפורטל מיועד לאלו המעוניינים להשתלם במגזר הפרטי ולמגזר המורים בפרט. הפורטל כולל מידע על אוניברסיטאות, מכללות ומרכזי למידה. כמו כן, האתר מציע מבחר השתלמויות המזכות בגמול השתלמות  החל מלימודים לתואר אקדמי, דרך סדנאות העשרה וכלה בהשתלמויות בתחום לקויות למידה והפרעות הקשב וריכוז. להכוונה ולייעוץ אנא צרו איתנו קשר טלפוני או השאירו את פרטיכם, ונציגינו יחזרו אליכם על מנת להעניק לכם שירות. בשנת השבתון קיימת אפשרות למורים המשתלמים ללמוד את כל מכסת השעותשל ההשתלמות במסגרת שנת השבתון או להותיר שעות השלמה, כשההתניה היא שלימודי ההשלמה יהוו עד רבע ממסגרת התכנית. עובדי הוראה שהינם בגיל 45 או לחלופין בעלי תואר שני ותואר שלישי  יהיו זכאים להותיר עד מחצית מלימודיהם בשנה זו כלימודי השלמה.מוסדות המוכרים עבור ההשתלמותבטופס תכנית הלימודים עבור קרן ההשתלמות יש לשים לב ולציין את שם המוסד אשר גובה את שכר הלימוד ולא את השלוחה בה מתקיימים הלימודים. באתרים של קרנות ההשתלמות והידיעונים מתפרסמים שמות המוסדות המאושרים לצרכי השתלמות, והם כוללים מוסדות אקדמיים להשכלה גבוהה, מכללות אקדמאיות לחינוך, מרכזי פסג"ה ומוסדות נוספים. במידה ומעוניינים להשתלם במוסד שאינו כלול ברשימת המוסדות המוכרים, יש לפנות אל הקרנות לשם קבלת אישור בטרם נרשמים אל התכנית. לפני הפנייה לאישור ההשתלמות באמצעות הקרן והכרתה לצרכי גמול מטעם משרד החינוך, מומלץ לבחון את המידע בפועל ולבדוק כי כל הפרטים המפורסמים אכן רלוונטיים.הליך הפניה אל קרנות ההשתלמות לצרכי אישור ההשתלמות בחו"ל על המורה מתעתד ללמוד ולשהות בחו"ל למשך תקופה אשר עולה על ארבעה חודשים לדעת כי חובותיו וזכויותיו אינן משתנות בעת שהותו בחו"ל. השלב הראשון בתהליך הוא הבקשה לאישור תכנית לימודים, כשבבקשה יש לציין את היעד ומשך השהות המשוער. כמו כן, יש לציין בטופס הבקשה את מספר השעות השבועיות בהשתלמות, כשכל 28 שיעורים מחושבים כשעה שבועית אחת. חשוב להדגיש כי החזר שכר לימוד יהיה כרוך בהצגת קבלות מקוריות בלבד. כמו כן, הקרן תעניק החזר שכר לימוד עבור לימודים אשר אושרו מראש באמצעות הממונה הארצית על ההשתלמויות. בתום הלימודים יש להמציא את אישורי סיום לימודים מכל המוסדות אשר רשומים בתכנית הלימודים המאושרת, כשהאישורים כוללים את הפרטים האישיים כמו שם ושם משפחה, מספר תעודת זהות, מועד תחילת הלימודים וסיומם, שמות הקורסים ומספר השעות השבועיות, כשהטפסים כוללים חתימה וחותמת המוסד. במקרה של אי בהירות מומלץ לפנות אל הקרן בטרם ההירשמות ללימודים לשם התייעצות והכוונה.
עיצוב – המקצוע שכדאי ללמד - מא? דניאל ברקי
קטגורי? גמול השתלמות
עיצוב – המקצוע שכדאי ללמדכולנו מכירים את המקצועות הנלמדים בבתי הספר:לנו מתמטיקה, אנגלית, ספרות, תנ"ך, ביולוגיה, פיסיקה ומה לא בעצם.אבל העולם משתנה מיום ליום וכולנו עדים להתקדמות של מקצועות ה-היי-טק ודומיהם בשנים האחרונות ואם יש מקצוע אחד שבהחלט ניתן לראות כלפיו נהירה במכללות,אך אין לו כמעט ייצוג בתוך מערכת החינוך – הרי שמדובר בעולם העיצוב.עיצוב מאז ומתמיד היא ענף אינטליגנטי, המשלב חושים בריאים ותחושות בטן, עם הבנה תקשורתית, שיווקית ותעשייתית. עיצוב תעשייתי הינו הענף אשר עוסק בצורה, באופן השימוש ובמראה של כל מוצר אותו אנו מכירים, עיצוב גרפי הוא המעטפת של כל פריט מודפס או אינטרנטי שאנו מכירים. עיצוב אופנה ועוד ועוד סוגי עיצוב אחרים הינם גורמים המשפיעים על חיי כולנוואין סיבה שלא ילמדו בבתי הספר.עיצוב כדרך חיים.כולנו מכירים את השאיפה של התלמידים לאסתטיקה. כן, הילדים של היום אוהבים להיראות טוב,ורגילים לצלם את עצמם בתדירות גבוהה המחייבת אותם לשמור על חזות נאה בכל מצב נתון...הרציונל העומד מאחורי המתודות הקיימות בעולם העיצוב,הדרכים הנפלאות של עיצוב תעשייתי ועיצוב גרפי מעניקות לתלמיד ערך מוסף רבבהיותו מבין את עקרונות בסיסיים בהצגת מסר בצורה חזותית.בעולם כל-כך דיגיטלי וויזואלי, עיצוב הוא מקצוע הכרחי.אנו עדים להצלחות רבות של מעצבים ישראלים ברחבי העולם.גם זו צריכה להיות סיבה טובה להכניס את גזרת העיצוב לתוך תכנית הלימודים.עיקר ההצלחות באות מהנישה של עיצוב תעשייתי – חברות ישראליות אשר מעצבות את מכשירי התקשורת החכמים והמתקדמים הקיימים כיום, חברות העוסקות בעיצוב תעשייתי עבור תעשיות בטחוניות, ועוד ועוד.הדוגמאות רבות ומהוות השראה לכל מורה ולכל תלמיד בישראל.הרי כמעט כל תלמידה וגם כל תלמיד היו חולמים על הצלחה גדולה בתחום העיצוב...אז הנה דוגמה לתחום שיכול להכניס משב של רעננות על כיתות בתי הספר,להפוך את התלמידים ליותר מרוצים, את החומר הנלמד ליותר רלוונטי אל שוק העבודה אשר עתיד לחכות לתלמידים שם בחוץ, ולהעניק ניחוח יצירתית אשר כל-כך נדרש לצעירים ובעצם לכולנו.עד אז, מומלץ לכולם לראות מעט עבודות של מומחים ישראלים לעיצוב תעשייתי
החשיבות באבחון הפרעות קשב וריכוז - מא?
קטגורי? הוראה מתקנת
החשיבות באבחון הפרעות קשב וריכוז הפרעות קשב וריכוז הן מנת חלקם של חלק די נרחב מן האוכלוסייה והנתונים הגסים מדברים על ממוצע של כ – 8 אחוזים אשר לוקים בהפרעת קשב ברמה כזו או אחרת. הפרעת קשב שאינה מטופלת עלולה להפריע ולהזיק בכל תחומי החיים החל משלב הלימודים בבית הספר היסודי ועד היכולת ל"החזיק בעבודה" לאורך זמן ולקיים מערכות יחסים בוגרות ותקינות. אם בעבר המודעות לתופעה הייתה אפסית, היום המצב שונה לחלוטין ויותר ויותר אנשים מודעים לעובדה כי ניתן לטפל וביעילות בהפרעות קשב וריכוז ולשפר את איכות החיים באופן משמעותי. מהי הפרעת קשב וריכוז? מהי החשיבות האדירה בזיהוי ואבחון הפרעת הקשב? וכיצד האבחון מתבצע? כל התשובות והפרטים במאמר שלפניכם. מהי הפרעת קשב וריכוז? הפרעת קשב וריכוז ובאנגלית ADHD, היא הפרעה נוירולוגית הנובעת מהתפתחות בלתי תקינה של מערכת העצבים המרכזית.  ניתן למצוא אנשים אשר סובלים מהפרעות קשב וריכוז בכל גיל אפשרי, מילדות ועד בגרות. ההפרעה באה לידי ביטוי במגוון רחב של תחומים כגון לקויות למידה מסוג דיסלקציה, חוסר שביעות רצון או יכולת להתמקד בנושא ו/או משימה מסוימת ועוד. יש לא מעט סימנים אשר עלולים להצביע על הפרעת קשב והיפראקטיביות, סימנים כגון: כושר ארגון לקוי,  התחמקות מתמדת מביצוע מטלות אשר מצריכות מאמץ מנטלי, חוסר יכולת לעקוב אחר הוראות, נטייה כרונית לאבד חפצים שונים, חוסר יכולת להתרכז למשך מספר דקות רצופות ועוד. היפראקטיביות מתאפיינת בהופעת חלק מן הסימנים הבאים: חוסר יכולת לשבת ברוגע בכיסא והצורך להתנועע כל הזמן, פליטת תשובות לפני ששלב השאלה הסתיים, התרוצצות בלתי פוסקות במצבים שאינם מתאימים לכך, דיבור בלתי פוסק, הצקה לסביבה הקרובה ועוד. אם אתם מזהים כמה מהסימנים שצוינו לעיל בכם או באחד מבני משפחתכם, ומתגוררים באזור גוש דן, גשו בהקדם לאחד המכונים לצורך אבחון הפרעות קשב וריכוז בתל אביב. על חשיבות אבחון הפרעות קשב וריכוז אי אבחון הפרעת קשב וריכוז עלולה לגרום לקושי בתפקוד היום יומי, לפגיעה משמעותית באיכות החיים ובמקרים קיצוניים אף לגרור את התפתחותה של הפרעה פסיכיאטרית. מעבר לכך, חוסר האבחון המוקדם עלול להוביל לתפקוד נמוך במיוחד בתחום האקדמי, החברתי וכמובן גם במקום העבודה, ההישגים בכל רבדי החיים יהיו נמוכים משמעותית ללא טיפול. האבחון אשר מתבצע על ידי אנשי מקצוע מוסמכים כגון נוירולוג, פסיכיאטר ו/או פסיכולוג מוביל בסופו של יום לתוכנית טיפול אינדיבידואלית לכל אדם אשר טומנת בחובה טיפול תרופתי לעיתים דוגמת רטלין, שינוי בהרגלי התזונה, ליווי פסיכולוגי לצד טכניקות שונות כגון ריפוי בעיסוק ועוד. בלוג קשב וריכוז
הזמנת מאמרים מאנשי חינוך לספר "חינוך - שאלות האדם" - מא? עמיר פריימן
קטגורי? חינוך חברתי, ערכי
שלום רב, אנו פונים אליך בבקשה שתעזור/תעזרי לנו למצוא מורה לאחת מתחומי הידע (רצוי בתחום המדעים), בין אם בבית ספר או במכללה להכשרת מורים, שלדעתך תוכל/יוכל לתרום מאמר בנושא "עיסוק בשאלות האדם במסגרת הוראת תחום ידע" לספר שאנחנו עורכים ומוציאים לאור, קובץ מאמרים בשם חינוך – שאלות האדם. כמובן שנשמח אם את/ה עצמך תהיי/תהיה מוכן/ה לכתוב מאמר כזה. הקובץ חינוך – שאלות האדם הוא ספר המשך לספר חינוך – מהות ורוח, שערכנו ויצא לאור בשנה שעברה בהוצאת הספרים של מכון מופ"ת. מטרתו היא לחזק את ידיהם של העוסקים בחינוך – באקדמיה, במכללות להכשרת מורים, בבתי הספר, בתנועות הנוער ובבית – לעסוק עם חניכיהם ב"שאלות האדם", השאלות החשובות והמשמעותיות לפרט ולחברה. הספר יכלול מאמרים שיכתבו על ידי אנשי חינוך, ויציגו דרכים לעירור "שאלות האדם" בהקשר של לימוד תחומי הדעת השונים. כותבי מאמר כזה עשויים לסקור שאלות שעולות, או מבקשות לעלות, בתחום ידע מסוים שנלמד בבית הספר; או להתרכז בשאלת אדם נתונה, לתאר ולנתח את אופן העלאתה והנהגת דיון בה בכיתה במסגרת תחום ידע מסוים. אנו מחפשים מורה שיכתוב/שתכתוב לספר מאמר שיסתמך על ניסיונה/ניסיונו כאשת/איש חינוך המעלה שאלות משאלות האדם ועוסק/ת בהן במסגרת הוראת תחום הידע שהיא/הוא מלמד/ת. אורך מאמר בספר יהיה בין 2500 ל-3500 מילים, הסגנון אינו אקדמי ולוח הזמנים אינו דחוק במיוחד. נודה לך אם תסכים/י לכתוב מאמר כזה לספר, או אם תמליץ/תמליצי לנו על מורה שמסוגל/ת, מתאים/ה ותהיה/יהיה מעוניין/ת לדעתך לכתוב מאמר כזה, ואם תעזרי/תעזור לנו ליצור קשר איתה/אתו. בתודה ובברכה, ישעיהו תדמור ועמיר פריימן על העורכים: ישעיהו תדמור, 1934, חיפה. מחנך, בעל PhD, פרופסור לחינוך. מרצה וחוקר באורנים - המכללה האקדמית לחינוך. תפקידים עיקריים בעבר: מפקד הגדנ"ע; ראש שליחי העלייה בצפון אמריקה; מנהל בית הספר הריאלי בחיפה; ראש מכללת לוינסקי לחינוך; ראש החוג למדעי ההתנהגות במכללת עמק יזרעאל. פרסם מאמרים רבים. מספריו: התכוונות לאלוהי שבאדם; חינוך כחוויה קיומית; קובץ מאמרים (עריכה יחד עם עמיר פריימן) חינוך – מהות ורוח. יו"ר התנועה להעצמת הרוח בחינוך. ראש צוות חשיבה במופ"ת על "רוח האדם בחינוך". עמיר פריימן, 1958, מושב בני ציון. יזם של התפתחות תודעתית-תרבותית. עוסק לפרנסתו בתרגום רפואי מיפנית לאנגלית ולנפשו – במדיטציה, בהגות ובשיח בנושאים הקשורים להתפתחות עומק של האדם והחברה, כמו חופש, משמעות, אכפתיות, אותנטיות ויצירתיות. חניכותו הרוחנית כללה לימודי פילוסופיה של המדע, שנתיים במנזר זן ביפן ויותר מעשרים שנה בקהילה קטנה בעלת אוריינטציה רוחנית-פילוסופית בארה"ב. מנכ"ל ויו"ר מועצת התנועה להעצמת הרוח בחינוך. עורך קובץ המאמרים (יחד עם ישעיהו תדמור) חינוך – מהות ורוח. דוא"ל: amirfreimann@gmail.com
סיור סופ''ש בצפת - מא? זכריה הלוי - מדריך טיולים, מוזיקאי
קטגורי? גמול השתלמות
Normal 0 false false false EN-US X-NONE HE רגע לפני שהשבת נכנסת אני מזמין אתכם לסיור מיוחד בעיר העתיקה של צפת. נשוטט בסמטאות קסומות, בתי כנסת מפוארים, חצרות וחורבות שידעו ימים יפים, נקשיב לסיפורים על אנשים פשוטים, מורים דגולים, פייטנים ומשוררים וגם על איש אחד שאולי יום אחד יופיע בעיר,  רכוב על חמור לבן...    נסיים בקבלת שבת מוסיקלית והופעה בסגנון צפתי שתגע לכם בנשמה. עם זכריה הלוי, מדריך טיולים ומוסיקאי       משך הטיול והמופע כשלוש שעות /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"טבלה רגילה"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
שרות לוגיסטי למטיילים בצפון - מא? זכריה הלוי
קטגורי? העשרה חינוכית
Normal 0 false false false EN-US X-NONE HE MicrosoftInternetExplorer4 בעקבות הביקוש במתן שירותי לוגיסטיקה למטיילים רגליים ורוכבי אופניים נרתמנו גם אנו למאמץ ונשמח לספק שירותים וחילוץ למטיילים. לרשות המטיילים בצפון עומדים השירותים הבאים: • לוגיסטיקה ואספקה לטיולים נודדים • פריסת שטח - איכותיות ביותר!! בייעוץ ופיקוח של שף מקצועי. מוגשות על שולחן      ''בופה'' חגיגי • ליווי ו-Back up לחוגים וקבוצות מטיילים, בתי ספר, מקומות עבודה ועוד. • לווי טיולי אופניים - ברשותנו עגלת שטח שמאפשרת הובלת אופניים וציוד. הקפצות אופניים - מסוף המסלול, בחזרה לרכבכם או ליעד אחר. • הופעות בשטח - אנו מציעים תכנית אומנותית או פעילות מתאימה: מופע מוזיקלי,      מעגל מתופפים, הדרכות תיאטרליות בגוון היסטורי, ועוד.לפרטים נוספים''גלילוגיסטיק'' - 0524735330 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"טבלה רגילה"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
התועלת הצורך וההכרח למנוע עישון בכותלי בית הספר - מא? אלירן תורג'מן
קטגורי? מינהל חינוכי
היום יותר מתמיד בתי הספר מבינים את התועלת הצורך וההכרח במניעת עישון בשטח בית הספר. מניעת עישון משתלבת עם ערכי ארגון אשר שם בראש סדר העדיפויות שלו חינוך לאזרחות טובה ופעילה, תרבות אשר מכבדת את האדם גופו וסביבתו. השינוי ביחס לנורמות העישון וביטויים בשטח ישפיע על כלל בית הספר על כל גוניו. תפוקה חינוכית רבה יותר של המורים והתלמידים, דימוי של מוסד מאורגן השומר על החוק ועל בריאות מבקריו, תוך שיפור דימוי המורה ובית הספר. שני שינויים מהותיים מתרחשים בשנים האחרונות ויוצרים חובה והכרח לקדם מניעת עישון בבית הספר. החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים וביטוייו בחוזר מנכל "עם הרחבת התקנות של החוק להגבלת העישון במקומות ציבוריים, חל איסור מוחלט על עישון תלמידים במוסדות חינוך. אסור בהחלט לעשן בכל שטח מוסד החינוך, ובכלל זה חדר המורים והחצר. המנהל לא יתיר את קיומן של פינות או חדרי עישון לתלמידים בין כותלי המוסד. מנהל מוסד החינוך רשאי להקצות חדר עישון למורים ולעובדים בלבד. בחדר זה מותר למורים ולעובדים לעשן אך ורק כשאין נוכחות של תלמידים. על המקום להיות נפרד ומאוורר ויש לדאוג שלא יהיה מטרד למי שאינם מעשנים". מתוך חוזר מנכל משרד החינוך השינוי המהותי בהיקף תופעת העישון. בשנים האחרונות אנו עדים לירידה משמעותית באחוז המעשנים באוכלוסיה הבוגרת בישראל. ממדינה שבשנות השמונים בה אחד מכל שני בוגרים מעל גיל 21 מעשנים (45%) למדינה בה בשנת 2009 אחד מכל חמישה בוגרים מעשן (20.9%). ירידה זו נובעת מגורמים רבים ועיקרה הוא במודעות ההולכת וגוברת למגוון הבעיות הבריאותיות הסביבתיות והנורמטיביות שיש בעישון. תופעה שונה אנו רואים בקרב הצעירים. דוח שר הבריאות שפורסם במאי 2009 מדווח כי גיל התחלת עישון בישראל יורד ועומד על 11.8 שנים בבנים ו 12.5 שנים בבנות. בתחילת התיכון קרוב למחצית הבנים ושליש מהבנות ינסו לעשן ובסופו של התיכון לקראת גיוס לצה"ל נמצאה עליה ניכרת בשיעור העישון. עפ"י דווחי צהל ב 20 השנה האחרונות מ 1988 ועד 2008 עלה אחוז העישון בקרב המתגייסים לצה"ל מ 20% ל 28% בקרב בנות ומ 25% ל 31% בקרב המתגייסים. בית הספר מהווה תפקיד כפול בחברה הוא מהווה מקום עבודה לציבור גדול של מורים בעלי חובות לתפוקה חינוכית אל מול הילדים ולזכויות של עובד המוגן בחוק ובנוסף הוא מהווה מוסד חינוכי האחראי בן השאר על בניית העולם הערכי ומערכת האמונות של תלמידיו. שני תפקידים אילו הופכים את העישון בבית הספר לכזה היוצר שלוש השלכות מרכזיות שתוכנית זו באה להתמודד עימם. *חשוב לומר כי אין כוונת תוכן זה להפלות מורים אשר מעשנים, רבים מציבור המורים המעשנים תורמים רבות לבית הספר ולתלמידים.  מטרת תוכן זה לגרום למקבלי ההחלטות בארגון להבין את התועלת בקידום מניעת עישון בקרב מוריה ותלמידיה ובעזרה ותמיכה במורה ובתלמיד מעשן להיגמל ובכך להטיב עימו ועם הבית הספר. הבריאות והתפוקה של המעשנים המורים - עובד שמעשן נעדר 6 ימי מחלה מעבר לעובד ממוצע. למורים יש הפסקות מעטות ומדודות. מורה שמעשן צריך בנוסף לכול המטלות והמעברים בהפסקות גם להספיק לעשן. מצב זה מובלי מורים רבים לעשן לא בחדרי עישון מיועדים לכך או לוותר על העישון ולחוות תסמיני גמילה לאורך היום הכוללים עצבנות, חוסר שקט, חוסר ריכוז ועוד'. כך גם התלמידים המעשנים נעדרים ומאחרים משיעורים כדי לעשן וכשאינם יכולים להיעדר חווים ירידה בתפקוד הלמידה שלהם. השפעת העישון הפאסיבי על הלא מעשנים- היום ידוע כי העישון הפאסיבי גורם להשפעות בריאותיות רבות. בית הספר הוא מוסד ציבורי חינוכי וככזה הוא צריך להוות מודל לאזרחות טובה. עישון בבית הספר לא בפינת העישון פוגע בציבור באי המוסד והוא איננו חוקי. בית ספר שמאפשר עישון בכתליו צפוי לקנסות ממשטרת ישראל העירייה ומשרד החינוך ולתביעות פרטיות מתלמידים הורים ומורים. השפעה על תדמית בית הספר והערכים החינוכיים –"בית ספר ללא עישון" משדר לבאיו כי יש לו יכולת שליטה טובה על תלמידיו ומוריו, הוא מחנך לאזרחות טובה ושמירה על החוק, לשמירה על הסביבה ועל בריאות הסובבים, על אכפתיות הדדית ואכפתיות מעצמי. מוריו של בית ספר כזה משדרים כי פיהם וליבם שווים וכי הם עוסקים בחינוך מתוך דוגמה אישית ולא מתוך מעמדם. מכל הנאמר לעיל ומתוך ערכים של חינוך לאזרחות טובה ופעילה, תרבות אשר מכבדת את האדם גופו וסביבתו . אנו מציעים בית הספר הבוחר לקדם "אויר נקי" בבית הספר תוכנית מקיפה הכוללת מניעה והסברה בשילוב עם גמילה בקרב המורים. תוכנית ההתערבות תותאם לכול מוסד חינוכי בהתאם לצרכיו ויכולתו. * תורג'מן אלירן, מומחה לגמילה מעישון, בעל תואר B.A בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה הפתוחה,מנחה קבוצות במקצועו ובעל תעודת יועץ ומנחה לגמילה מעישון מטעם אוניברסיטת בן גוריון. למר' תורג'מן ניסיון רב בתחום כמנחה סדנאות גמילה מעישון והרצאות מניעה בקהלים ומגזרים שונים. מעשן לשעבר ונגמל בעצמו בסדנה לגמילה מעישון
לכ?המאמרי?..   

 
 
 
 
 
 
כניסת משתמש
E-Mail שם משתמש    
סיסמא    
זכור אותי במחשב זה
 
לשרותך באתר:
29546 אנשי חינוך
1820 מאמרים
 
מקצועות או חומרים
מקצועות    
כיתה    
א ב ג ד
ה ו ז ח
ט י יא יב
נושא    
 
דבר מנהל האתר
ברוכים הבאים לספריית החינוך. באתר תמצאו רשת חברתית למורים, מבחר מערכי שיעור בכל המקצועות וספרייה וירטואלית. הרשת החברתית צויינה על ידי מדור המחשבים של ידיעות אחרונות כמוצר הנבחר ("פייבוריט") לשנת 2008. הספרייה הווירטואלית מאפשרת להעלות עצמאית מאמרים לאתר. באתר תמצאו מאמרים על מגוון נושאים בתחום החינוך, על הפרעות קשב וריכוז וגם על לקויות למידה. באתר ניתן לקבל מידע אודות השתלמויות מורים, על הזכאות לגמול שבתון ועל מגוון נושאים בתחום. חיבור לפייסבוק שיצרנו, מאפשר לשלוח בקלות את המאמרים גם לחברים. גמול השתלמות. בתי ספר
חיפוש חבר
שם  
שם משפחה  
מקצוע  
עיר  
בית ספר  
 
 
 
   |        |     עיצוב סביבה לימודית    |     חינוך    |     אבחון הפרעות קשב וריכוז    |     MOXO    |     אודות    |     אבחון קשב וריכוז    |     פורום חינוך    |     תנאי שימוש     |     הוסף למועדפים
Cheap iPhone 4 Cases